ellenhoog

Direktlänk till inlägg 4 december 2013

Hjälp mig!

Av Ellen Höög - 4 december 2013 23:44

okej, imorgon gäller det.
imorgon är det allra sista dagen man får rösta så snäälla -  
hjälp mig att vinna äran att få representera Nynäshamn som årets Lucia. Det skulle betyda jättemycket för mig och jag är otroligt tacksam för varenda röst jag får!!

skicka bara ett sms med texten: nhp lucia 1
till: 72001

tack alla fina!




 
 
Ingen bild

-

9 december 2013 07:26

Tråkigt att du inte blev utsedd till Lucia. Jag kan förstå om det betydde mycket för dig. Jag känner dig och tycker du är grymt bra, så jag tycker inte du ska gräma dig över det om du nu gör det, det är inte hela världen.
Sen kan man väl ifrågasätta vissa saker. Inte som respektlöshet mot själva evenemanget, betydelsen av det, utan för sättet det går till på. Det krävs egentligen bara en galen, manipulerad morsa som är villig att rösta 1000 gånger för (endast?) 5000kr för att man ska vinna. Med tanke på alla delningar på facebook du hade så är jag övertygad om att du hade flest antal olika röstare. Jag delade inte en enda gång men röstade ändå, och är säkerligen inte den enda som gjorde så. Visst i slutändan är det ju antal röster som räknas, men personligen så tycker jag det är lite smutsigt. Speciellt eftersom varje sms kostar så lite vilket gör det än mer möjligt.

Jag har ju egentligen ingen aning om vad du känner, hur hårt du tog det, men i vilket fall som helst, håll huvudet högt! Du hade blivit en perfekt Lucia, det vet jag, men det blev du dessvärre inte den här gången. Var då glad för att du har många vänner, istället för den där galna föräldern som frenetiskt röstar 24/7, till varje pris, för att de drömt i hela sitt liv om att få chansen att se sin dotter med luciakrona. Att ha så många vänner som du har är i slutändan viktigare! :)

Ellen Höög

9 december 2013 21:33

Hejsan!
Ja det är klart att det är lite tråkigt men jag kan inte säga att jag är ledsen eller något sånt för att jag inte blev. Det var en kul grej bara och om jag hade fått äran att representera Nynäshamn som deras Lucia så hade jag tagit det uppdraget på fullaste allvar. Men det är ingenting som tynger mig direkt, jag tror att Lova kommer sköta det där galant och jag hade ändå inte hoppats på för mycket så det kom inte som en besvikelse, mer som en chock eftersom jag var helt inställd på att Lollo eller Antonia skulle blivit.

Det krävs lite mer än en sån förlust för att jag ska deppa ihop ;) Jag är otroligt glad över att jag var med, jag fick support och stöd av så många fina människor och jag är tacksam för varenda röst jag fått och hur tråkigt det än är så är jag jätte glad över att jag i alla fall kom tvåa. Sen kunde ju Nynäsposten struntat i att skriva ut att jag låg efter med 8 röster för det gjorde mig bara arg haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Höög - 20 november 2016 05:48

Julen är väldigt stor här.Vi började pynta granen redan i början av november och såhär i slutet av november så är granen fortfarande inte helt färdig än. Det har vart mycket planering gällande vilka färger det ska vara på kulor och diverse saker.Det ...

Av Ellen Höög - 20 november 2016 05:38

Jacqui befinner sig för tillfället i Melbourne så det är jag och Cam som samarbetar den här helgen.Igår tog vi en lugn dag här hemma, fiskade på baksidan, ingen märkvärdig middag, vi pyntade granen lite och kollade på film. Idag har vi spenderat förm...

Av Ellen Höög - 17 november 2016 10:48

Fick liksom feeling att börja skriva lite igen efter igår.Skriver ner allting jag gör om dagarna med penna på papper varje dag så varför inte bara skriva det här?Kommer säkerligen bli lika glad om 2 år igen när jag går in på bloggen och ser vad dagen...

Av Ellen Höög - 16 november 2016 12:45

Haha det här är bara jätteroligt..Vad mycket som kan hända på två år? Pratade med Linda över messenger idag och vi började prata om den här bloggen och om vår sommarvideo vi gjorde den 7e juni 2013, gick därför in här för att hitta den och hitta den ...

Av Ellen Höög - 20 september 2014 18:44


I am what you see, I am not what they say. But if I turned out to be, could you love me anyway? ...


Den 10e augusti 2016 packade jag väskorna med det viktigaste och bokade en enkelbiljett till Australien.

Här jobbar jag som aupair, reser, upptäcker, festar och bara njuter.

Fråga mig

9 besvarade frågor

.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards