ellenhoog

Alla inlägg under november 2013

Av Ellen Höög - 27 november 2013 20:57

Ligger redan nedbäddad i sängen och jag är helt klart redo för den sömnen som jag har sett fram emot enda sen jag gick upp halv sex imorse. Imorgon är det skola igen fast en heldag med frisör så det är jag skit taggad på!
Men just nu längtar jag faktiskt mest till morgondages frukost. jag har börjat äta frukost nu när jag försöker minska på kolhydraterna, frukosten är den viktigaste måltiden och den påverkar en så pass mycket så det är jättebra att äta rätt frukost om man vill gå ned i vikt, hålla sin vikt eller bara känna sig allmänt duktig helt enkelt!


Av Ellen Höög - 26 november 2013 14:45

 

Av Ellen Höög - 26 november 2013 14:36

sitter i skolan nu och borde göra mer än att  bara sitta vid bloggen, instagram och facebook..
försov mig som vanligt vilket är värdelöst eftersom jag fick en varning igår om indraget CSN.
måste verkligen skärpa mig nu, 4 veckor kvar sen är det jullov och sen ny termin, jag behöver det.


Av Ellen Höög - 20 november 2013 20:29


http://nynashamnsposten.se/familjforening/lucia2013/1.2286644-video-ellen-hoog

hjälp mig vinna gullisar!

skicka ett sms till: 72001
med texten : NHP LUCIA 1

Av Ellen Höög - 20 november 2013 13:45

Liten blir stor!! Minns det som det vore igår första bilden togs trots att det var över ett år sedan och trots ett år av förändring, ett år av nya lärdomar och ett år med två andra hundar är han fortfarande min lilla söta prins som inte kan sova ensam. Passar mig perfekt eftersom jag är precis likadan.

Av Ellen Höög - 20 november 2013 12:50

Nu har jag äntligen lite mer tid för ett riktigt inlägg.

tråkigt att det gick som det gick i gårdagens match mellan Sverige och Portugal, men tyckte Sverige (läs Zlatan och Kim Källström) skötte sig bra. Just nu sitter jag och skriver ner alla  mina 2luciamöten" i mobilen så jag har full koll på dom. Missar man ett möte så är det goodbye så jag får verkligen ta det här på allvar nu...

Jag är SÅ shoppingsugen.. jag vill ha nytt av allt och "tyvärr" får jag min barnvaktslön, sminkningslön, mitt studiebidrag och mitt praktikbidrag nästa vecka, det kommer ju räcka länge... eelleeeer?

Ikväll kommer pappa hem från sin spávecka, det innebär att jag äntligen kommer kunna åka med honom och handla frukt och nu är det bara två dagar kvar på min praktik sen börjar skolan igen. Det är skönt med mycket praktik, praktiken är så pass svår att man känner att skolan blir lite som semester då..

Världens mysigaste och bästa sovsällskap, fina Molle.

Av Ellen Höög - 19 november 2013 18:53

Det får bli ett snabbinlägg nu eftersom jag ska med tåget om 20 minuter! 

Mamma åkte in med mig till praktiken idag eftersom jag lovat att permanenta hennes hår och GUD vilka fina lockar det blev!! Det blev superbra! Så för alla er som tycker ni har tråkigt, platt och hängande hår: gör en permanent!
håret får med liv, du får mer volym och det är alltid lättare att ha lockigt hår och sedan platta det än att ha platt hår och försöka locka det! ;)

Har alldeles nyss vart och provsjungit på Nynäsposten, jag har blivit nominerad till luciakandidat här i Nynäshamn så jag var där och sjöng och berättade lite om mig själv. Det kändes jätte bra och dom sa att dom var jätte nöjda så jag hoppas verkligen det är så också!!

Vill du hjälpa mig att bli Lucia här i Nynäshamn får du jättegärna slänga iväg ett sms med texten:

NHP LUCIA 1     till numret      72001

Ha en bra tisdag gullisar och HEJA SVERIGE ikväll!!

 

Av Ellen Höög - 17 november 2013 23:45

Träffade sara nu på eftermiddagen och gud vad skönt det är att känna den där tryggheten ni vet, tryggheten trots att man inte träffats på månader så kan man ändå bara prata om allt, lätta på alla känslor, tankar och idéer, dela med sig av sina privata saker och skratta, skämta och ha roligt utan att känna någon pinsamhet alls. Det var helt underbart att äntligen träffa henne igen. Sara är, om ni inte vet det, en av mina bästa vänner. vi har känt varandra i 15 år och har alltid varit som två systrar, det är på senaste tiden som vi liksom glidit ifrån varandra lite. Det är inte så konstigt om man tänker efter. Hon går i skolan här i Nynäshamn och jag går i skolan i Stockholm alltså 5,8mil ifrån henne.. det blir nog lätt så då. Hur som helst var det underbart att träffa henne och jag ser fram emot nästa gång!! 

nu ska jag kolla på lite kläder på internet så jag kan tipsa er om ett par fräcka nyårsklänningar!! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards