ellenhoog

Alla inlägg under juni 2013

Av Ellen Höög - 30 juni 2013 13:07

Tycker du att det är svårt att noppa ögonbrynen?

Här ska jag ge dig mina bästa tips för att få en snygg och naturlig form och look för just dina ögonbryn.

- Om du är osäker på vilka strån du ska noppa så tipsar jag dig att måla med en vit ögonskugga under ditt ögonbryn så du sedan ser enkelt vilka strån du ska noppa. ett annat tips är att måla dina ögonbryn som du vill ha dem med en ögonbrynspenna och sedan därefter noppa bort det övriga stråna som förstör.

- för att tämja till dina ögonbryn kan du borsta stråna uppåt med antingen en blöt kamm eller en rengjord blöt mascaraborste. Klipp sedan de för långa stråna till den längd du vill ha dem. men ta det försiktigt och klipp med måtta. det är alldeles för lätt att förstöra sina ögonbryns form. att plocka fel strå avgör mycket. 

- noppa alltid mellan ögonbrynen. Det är inte fint att va antingen buskig eller stickig där. det får dina ögonbryn att se mindre naturliga ut.

- En bra mall att utgå från är den här nedanför. Det ser naturligt ut när ögonbrynet är tjockare till en början och smalare vid slutet. 

Av Ellen Höög - 30 juni 2013 12:41

Var på apoteket med pappa nyss för att ta reda på hur jag ska sköta mitt rullskridskosår. 
tanten som jobbade där blev chockad över hur "maffigt" det var och bad oss att ringa sjukvårdsupplysningen 
och därefter göra som dom säger. Dock har jag varit med om det här för många gånger. jag vet att om man ringer
till sjukvårdsupplysningen och berättar vad som har hänt så ber dom en att åka in. oavsett ifall man har ramlat och fått ett skrapsår eller ifall man har lymfkörtelfeber. och jag har varit på sjukhus lite för många gånger i år känner jag så jag ska absolut inte ringa dit och behöva sitta där i 12 timmar och vänta för att sedan bli informerad om saker jag redan vet och sedan behöva åka hem utan hjälp. 

därför köpte vi hem diverse saker som kommer hjälpa mitt sår att bli rent och bli bra, dock gick det på mycket mer än vad vi väntat oss.. det kostar pengar att vara klumpig.
Jag känner ändå, trots hur ont det än gör, att det var dags att ramla med rullskridskorna. har bara ramlat en gång tidigare och det gjorde så jag blev försiktigare, dock var det kanske tre månader sen så mitt självförtroende har hunnit bli något för bra sen dess, det var lika bra att jag ramlade så jag blir lite mer försiktig framöver. 

Av Ellen Höög - 30 juni 2013 10:57

Godmorgon finisar!
igårkväll hade jag och andreas en liten myskväll med grönsaker, dipp, choklad, cola, god mat och film!
det var hur mysigt som helst och det blir nog ungefär likadant ikväll kan jag tänka mig.

Idag har jag inga andra planer än att hämta mitt studiebidrag! behöver det imorgon eftersom jag ska köpa en present till andreas som fyller år på tisdag! 

presenter till pojkvänner/flickvänner kan vara riktigt svårt, därför tänkte jag ge er lite tips på det på onsdag, efter andreas födelsedag! nu ska jag försöka knata till bilen för att sedan på skjuts hem och vila resten av dagen där.

Av Ellen Höög - 29 juni 2013 16:23

Idag köpte jag en till parfym till min lilla samling, Couture Couture, en Juicy Couture. 
Juicy Couture är min favorit samling. det finns inte en enda JC som jag inte gillar. 
Nu är jag ägare till tre stycken. dom är ganska dyra men dom är helt klart värda priset!
det finns inget som luktar så gott och speciellt som en JC parfym.

535:- /kicks

 

Av Ellen Höög - 29 juni 2013 14:31

Godmorgon! efter gårdagens vurpa har jag knappt fått någon sömn eller vila. 
jag kan inte ligga på mage, inte på rygg och inte på sidorna.. jag fattar inte hur det kunde gå så illa?
kan inte ens ha byxor på mig, eller gå på toa.
så fort jag sitter still tänker jag på hur ont det gör så jag har inte suttit still i ens 10 minuter sen imorse.. 
kommer få sjukt fula ärr av det här.. omg..
har storstädat hela lägenheten, for real. och nu ska jag, trots smärtan, sätta mig ner i soffan med ett stort glas oboy och en rostad macka.. senare ikväll drar jag hem till Frida och Calle. dom är bortresta för tillfället så jag ska bo där i en vecka från och med ikväll! Andreas följer med som sällskap!

Av Ellen Höög - 29 juni 2013 01:43

här mina vänner har ni en film på hur en arbetsdag går till på NSS för mig. enjoy!


 

Av Ellen Höög - 29 juni 2013 01:37

jag o linda tänkte vara lite smarta o ta en genväg hem till mig idag med rullskridskorna, det resulterade till det här.
o tro mig, det där är inte allt, jag har sår på armar o ett stort jävla sår på röven. 
smart has the brains, stupid has the balls. and the scars...

Ovido - Quiz & Flashcards