ellenhoog

Alla inlägg under oktober 2013

Av Ellen Höög - 29 oktober 2013 19:02

hej finisar!! gårdagen slutade bra!!
jag, andreas och hans två bröder låg i vardagsrummet med godis, påskmust och fikabröd och kollade på skräckfilm tillsammans. vid tolv gick jag och andreas upp och somnade snabbt i sängen, vaknade vid elva.
idag har vi bara tagit det lugnt.

imorgon börjar allvaret!! börjar jobba vid nio imorgonbitti, pappa kommer hem vid två och då ska vi fixa mitt rum, vid klockan sju ska jag träna med melinda och sen är det dags för att nanna och förbereda mig på en precis likadan torsdag!

måndag: träffa linda, gymma 13-15, sova hos adde.
tisdag: träffa adde, hämta beställda prylar från posten, städa, adde sova här.
onsdag: jobb 9-13, fixa rummet, boka syntest, gymma 19-20 med melinda.
torsdag: jobb 9-13, fixa rummet, gymma 16-17 med melinda, ringa praktikplats, betala fest.

ÅH MITT RUM KOMMER BLI SÅ FIIIINT!! 
införskaffade det här + lite till i söndags!!

Av Ellen Höög - 28 oktober 2013 16:20

Vaknade i skaplig tid idag. Linda sov hos mig igårkväll så imorse tog vi vårt förnuft till fånga och gick till gymmet.
vi körde ett riktigt mördarpass för benen och jag kan ju säga att mina ben är mörbultade.
nu sitter jag och kollar på tv och väntar på pappa, senare ikväll ska jag till adde och ha filmmaraton med honom, perfekt väder för det. det är storm och regn och äckligt där ute, då kan man lika gärna tända lite ljus, handla lite godis och läsk och hålla sig inne! ;)

Av Ellen Höög - 27 oktober 2013 08:47

urusel uppdatering, jag vet.. i fredags var det full rulle som gällde! kändes som jag var överallt den dagen..
skola i stockholm, shoppa i handen, shoppa i nynäs, jobba i jordbro och sen fest i ösmo. jag var hemma sammanlagt 1 timme den dagen.. men jävligt roligt var det!!

igår var jag bara hemma och tog det lugnt. en av mina storasystrar kom hit med barn och åt så det var jättemysigt. efter en stund kom linda så jag, sanne och linda bestämde oss för att bara ligga hemma och kolla på film hela kvällen så med massa godis i knäet låg alla tre dreglandes till Magic Mike. 

idag ska jag och pappa iväg och handla grejer till mitt rum, det behövs verkligen!

Av Ellen Höög - 24 oktober 2013 20:14

imorgon kan jag med gott samvete bara kunna säga fuck skolan och inte tänka på den för fem öre i 9 dagar. 
alla uppgifter och inlämningar är klara och inskickade och det är inget slarv på någon, fick ett A på naturen som jag skrev igårkväll på nån timme så jag är rätt nöjd. efter en veckas lov är det dags för mina tre veckors praktik igen så jag måste komma ihåg att ringa dit och se till att dom inte glömmer det.

imorgon blir det skola, sen en tripp till handen för att shoppa utklädnad till halloweenfest, bild på vad jag ska vara får ni på lördag, och sen är det jobb som gäller från 18:00-20:00 sen är det fest!!

På lördag blir det en lugn dag då jag och pappa har möjlighet att fixa resten av mitt rum, bild på det kommer också.




Av Ellen Höög - 23 oktober 2013 17:19

Dagen har flutit på allt för fort, trots det har jag hunnit med att göra:
1. svenska novell.
2. 20 frågor om en bok som jag ska redovisa både muntligt och skriftligt.
3. ett personligt brev till svenskan.
4. ett cv till svenskan.
5. och hittills har jag gjort 2 1/2 av 3 frågor på min stora naturuppgift.

det enda jag har kvar att göra nu är att gör en engelsk insändare och plugga till mitt frisörprov som jag har antingen imorgon eller på fredag. + kolla på några håruppsättningsvideos men det ser jag inte som plugg.
Nu blir det en timmes hårdträning sen kommer Andreas hit

Av Ellen Höög - 22 oktober 2013 18:21

ikväll är det jobb och imorgon är det skola, plugg och jobb!
resten av veckan ska jag ta mig tid till att göra saker jag vill göra. jag har snart höstlov och det kommer vara en stor hjälp på traven eftersom jag inte har riktigt den tiden jag behöver den här veckan.
men det ska bli en stor förändring. och jag ska kämpa som fan.


Av Ellen Höög - 22 oktober 2013 17:00

kom för sent till skolan imorse men det gjorde inte så mycket. dagen har gått allmänt segt och ska jag vara helt ärlig har jag inte fått någonting gjort alls. på en mattelektion på 2 timmar slog jag inte ens upp matteboken.. jag har pratat mig igenom hela dagen så den enda lektionen jag fick någonting gjort på var engelskan för där skulle vi prata och ha en debatt 2 lag mot varandra om varför vissa saker skulle vara på ett vis och varför vi tyckte det osv. vi blev ganska högljudda i slutändan. fick sluta en timme tidigare för att kunna jobba hemma men idag är det verkligen inte min dag alltså.. fastnade framför tv:n och snart ska jag och jobba så då har jag ingen möjlighet för plugg heller..

Av Ellen Höög - 21 oktober 2013 06:47

Idag har jag vaknat helt på fel sida.. allting känns bara grått och allmänt tråkigt idag, är inte taggad på någonting.

Har dåligt samvete, ångest, är ledsen och mår dåligt över någonting som jag inte ens vet vad det är..
En totalt värdelös morgon trots att jag vaknade av mig själv 06:15 imorse.

Lite skola på det här, får se om det gör dagen bättre eller sämre, sen blir det en timmes spinning och en timmes boxning ikväll innan andreas kommer. Skulle vilja snabbspola till delen då andreas kommer..

Hoppas ni har en bättre morgon än mig!


Ovido - Quiz & Flashcards