ellenhoog

Alla inlägg under oktober 2013

Av Ellen Höög - 20 oktober 2013 22:30

sitter i bilen påväg hem nu! kom nyss på att jag har matteprov imorgon och jag kan inte ett skit, det måste gå bra.
går det inte bra så måste jag kämpa ännu hårdare till nästa prov, inte direkt för att jag kämpat för det här provet men ändå.. har verkligen inte lust eller tid för att faila matten, igeeeen..

Av Ellen Höög - 20 oktober 2013 17:33

efter en kväll och en dag av barnvaktning så tog jag och andreas en dag för oss själva.
vi tog fyrhjulingen till skogen och plockade svamp, efter nån timme var påsen halvfull så då tog vi fyrhjulingen tillbaka hem till honom och rensade den, när det var klart åt vi en varsin svampmacka och sedan gick vi och la oss och vilade. klockan 15:55 vaknade jag och sprang till bussen som gick 16:15 för att hinna hem i tid till hockeyn som jag ska på ikväll. Huddinge-Nynäshamn!

Av Ellen Höög - 19 oktober 2013 09:46

ingen snö imorse heller.. dock kunde jag inte bara dra ned rullgardinen, somna om och inte tänka på det utan idag är jag faktiskt tvungen att gå upp i alla fall... om en timme ska jag vara hemma hos Elwin för att ta ut honom och leka lite, ska bli jättemysigt och jag har en liten idé på vad vi kanske ska göra!

Men nu måste jag förbereda mig för utelek i några timmar, dvs femtio par leggings under jeansen, åttio par sockor i uggsen och hundratio långarmade tröjor under jackan. nä men... det blir ingen skinnjacka i alla fall!

   

Av Ellen Höög - 19 oktober 2013 00:12

Sådärja, tre timmars barnpassning till världens sötaste unge är avklarat. slutade 22:30 och började promenera hem, på hemvägen gick jag förbi lindas hus så jag bad henne komma ut och så gick i omkring ute i nästan två timmar.
nu när jag är hemma så sköljde jag av händerna i varmt vatten så jag kunde börja smsa igen och sen klädde jag av mig, mina ben är helt illröda och iskalla.. hungrig är jag dessutom.

så nu ligger jag i sängen med två täcken, elementet på högsta grad och ett glas yoghurt. nu ska jag sova för ska upp om några timmar och jobba igen! pusssss


Av Ellen Höög - 18 oktober 2013 10:54

Dom har pratat om att det ska snöa idag enda sen i måndags så när jag vaknade upp imorse och drog upp rullgardinen kan man ju säga att jag blev något besviken. inte en enda snöflinga. inte ens lite frost..
det var lika bra att dra ned rullgardinen igen och sätta på en film. nu är jag inne på min andra film.
Ska snart hoppa in i duschen och äta något. Adde kommer hit direkt efter skolan så ska vi mysa lite innan jag börjar jobba kl 19:30  ikväll.

Av Ellen Höög - 17 oktober 2013 20:52

Av Ellen Höög - 17 oktober 2013 19:16

ÄNTLIGEN. 
Min säng är otympligt stor och jag har länge velat möblera om och på så sätt kunna flytta den så att rummet blir "större", dessvärre har min pappa aldrig tid att sätta upp min tv på väggen som också är otympligt stor och tar alldeles för mycket plats när den står på min tv-bänk. Idag har han lovat mig att tv:n ska upp på väggen och sängen ska flyttas. Finally, han har lovat det här i kanske 4 månader.. Kanske ska passa på att fjäska lite extra så han tar med mig till Ikea och Dollarstore någon dag nästa vecka också så att rummet kan bli heeeelt klart någon gång? ;)
Före och efterbild kommer!


Av Ellen Höög - 17 oktober 2013 15:40

färdigmålade naglar, det blev ett ljusrosa lack på alla fingrar utom ringfingret som fick ett silvrigt/glittrigt lack.
jag provade att göra design med tejp men jag har så dåligt tålamod så jag kunde inte låta bli att ta bort tejpen trots att lacket inte torkat.. så det blev katastrof. Därför är det bra att jag alltid har min "1glitterfingerback-up-plan" som alltid funkar med nästan alla färger och det går snabbt och är enkelt att göra.

nu sitter jag med fransfärg på ögonfransarna och ska alldeles strax gå och torka bort det, snart börjar The Real Housewifes Of Beverly Hills, min drog de senaste dagarna. 

Ovido - Quiz & Flashcards