ellenhoog

Alla inlägg den 27 juni 2013

Av Ellen Höög - 27 juni 2013 23:09

Försöker se det hela positivt och tänka på att det bara är 6 arbetsdagar kvar tills jag i alla fall är lovad 7000:-
resten får jag tjäna ihop på egen hand efter det här jobbet och även fast jag tror att det kommer bli mer slitsamt och jobbigt så ser jag fram emot det. NSS är inte riktigt min grej, jag passar bättre på restauranger, caféer osv där jag hela tiden träffar nytt folk, får prata med mera. aja, det är bara att bita ihop de här sista 6 dagarna och tänka på att jag i alla fall har två dagar ledigt efter imorgon där jag inte har någonting planerat förutom att sova.

godnatt och sovgott finisar!  


Av Ellen Höög - 27 juni 2013 19:20

har just nu lägenheten för mig själv eftersom pappa och lillebror är på fotbollsläger någonstans långt här ifrån och min syster är hos mamma över helgen, så tänkte göra pappa en tjänst och städa lägenheten idag.
eller egentligen gör jag nog mig själv en tjänst...
igår planerade jag att tvätta fönstret i mitt rum och efter att ha skruvat upp alla 8 skruvar för att komma till insidan av fönstrena och efter att ha letat i 40 minuter efter fönsterskrapan så sprayar jag på fönsterrutan och märker hur fönstret blir smutsigare och smutsigare, efter 20 minuter när jag stått och skrubbat och torkat och tvättat om och om igen så fattar jag att fönsterputsen är slut och att det är spisrengöringsmedel jag använt, så för att kompromissa för det och glömma hur jävla dum man får vara måste jag städa resten av lägenheten och sedan känna mig duktig efter det.

efter att ha lekt duktig ska jag lägga mig och kolla på några välförtjänta avsnitt av How i met your mother under tiden jag väntar på att Andreas kommer hit för att göra mig sällskap i natt. men nu måste jag sätta fart! ska hinna ta ett långt bad med inpackning för både hår och ansikte innan han kommer!

   

Av Ellen Höög - 27 juni 2013 19:03

Är ni som mig? jag har över 21 parfymer som jag växlar mellan för att inte tröttna på dofterna men trots det så tröttnar jag förr eller senare ändå hur mycket jag än varierar?
för inte allt för längesen införskaffade jag mig Escada Magnetism till min lilla parfymsamling. Jag är vanligtvis inte ett stort fan av Escadas parfymer men efter att ha använt den här i några dagar nu så vågar jag erkänna att jag älskar den! den har en stark. tuff och ovanlig lukt, det tog ett tag för mig att vänja mig vid den eftersom jag oftast är ute efter söta och lätta parfymer, men gud vad gott den luktar!!

glöm inte ta luktprov på den nästa gång ni går förbi kicks eller någon liknande butik! 
       

Av Ellen Höög - 27 juni 2013 18:30

har världens finaste här hemma ikväll och just nu sitter han och kollar efter ett nytt fiskespö på datorn och är trött som ett lik eftersom hans första arbetsdag var idag! passar på att visa min uppskattning för att just han är min genom att laga mat till honom så har även jag gjort någon nytta idag!

   


Den 10e augusti 2016 packade jag väskorna med det viktigaste och bokade en enkelbiljett till Australien.

Här jobbar jag som aupair, reser, upptäcker, festar och bara njuter.

Fråga mig

9 besvarade frågor

.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards