ellenhoog

Alla inlägg den 12 september 2013

Av Ellen Höög - 12 september 2013 21:30

100g choklad (minst 70%)
2 äggulor
1 matsked kakao
2,5 dl grädde

Smält chokladen över vattenbad, var nogrann med att blanda så att chokladen inte bränner fast i kastrullen.
Sikta kakaon över chokladen och blanda.
Vispa grädden så den blir ganska tjock. Häll sedan i båda äggulorna i grädden och blanda den ännu tjockare.
Häll nu i chokladsmeten i grädden och blanda tills det blir som vispgrädde.
Låt stå i kylen ca 2-3 timmar innan servering. 
Det är jättegott att ha en klick vanlig vispgrädde till och hallon och blåbär!

Detta är ett recept för 8 personer. Passar perfekt för dig som vill ha något gott att äta som går snabbt att göra!

Av Ellen Höög - 12 september 2013 21:20


| Tjocktröja - Bikbok | Jeans - Vero Moda | Halsduk - Gina Tricot | Skinnjacka - H&M | Mobilskal - Skalman |

Av Ellen Höög - 12 september 2013 21:03

dagens lunch såg ut såhär:


Fläsknoisette med bearnaisesås, brunsås, sallad och ett glas lingondricka. 
Middagen var svårare; två pannbiffsskivor med brunssås och ett glas vatten.. inte lika kul.

Av Ellen Höög - 12 september 2013 20:53

har inte funnit någon tid till att blogga eftersom jag var hemma vid halv sju från skolan, var hemma en halvtimme och sen kom pappa och hämta mig så drog vi och handlade.
idag kände jag sockersuget.. det var riktigt svårt att stå emot när jag såg glassen i frysen och godiset i skafferiet men jag unnade mig själv endast en tallrik med hallon, vilket inte är så dumt det heller!
men för att jag inte ska förstöra för mig själv så åkte jag med pappa till affären och köpte detta:
Kvarg med vaniljsmak.
Hallon.
Blåbär.
Ägg.
Grädde.
Choklad (70%, så det är okej)
Fun Light Wildberries. 
Vindruvor.
Banan.

Anledningen till grädden, äggen och chokladen är för att jag ska göra en LCHF-chokladmousse ikväll tills Linda kommer så att vi har något att smaska på till filmen och skitsnacket. recept och bild kommer senare.
Bananen har jag delat i bitar och fryst in så jag kan ta en bananbit att suga på när sockersuget kommer tillbaka.
Hallonen och blåbären ska jag dels ha till kvargen, moussen och som räddning ifall sockersuget kommer.
Fun lighten är för att jag inte ska ta colan som står i kylskåpet (ett glas med fun light innehåller inte en enda kalori) Vindruvor är jättegott att bara gå och ta en nån gång så det är också för att minska sockersuget.
Kvargen är till frukost.


Ovido - Quiz & Flashcards