ellenhoog

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

livrädd

Av Ellen Höög - 17 oktober 2013 09:14

Igår hände en läskig sak. Adde låg i min säng och kollade på film och jag bestämde mig för att gå upp, tvätta ansiktet och borsta tänderna. Min storesyster var i badrummet och hängde tvätt så vi började prata när jag satte på tandkrämen på tandborsten. när jag väl hade tandborsten i munnen så ställde hon mig en fråga och jag andades in och fick hela tandkrämsklumpen i halsen, och där satt den fast. det blev svårt att andas, jag kände hur jag omedvetet började flämta efter luft och hur ansiktet blev helt rött. det gjorde jätteont i halsen och min syster smällde till mig på armen och sa "sluta larva dig ellen!" och så fick hon ögonkontakt med mig. Det rann om mina ögon och ansiktet var helt illrött, jag fick ingen luft alls. hon fick panik och ställde sig bakom mig och tröck sina händer mot min mage upprepande gånger tills jag spydde. när jag kom in till adde så berättade jag vad som hänt med det kändes fortfarande konstigt i halsen, jag fick kväljningar och det gjorde skit ont. Munnen fylldes med saliv på 10 sekunder så var jag tvungen att spotta och så fortsatte det, tillslut så fick jag en sån kväljning att det kändes som att det var borta.
jag passade på att spotta några gånger, det gjorde fortfarande ont i halsen men jag bestämde mig för att somna
fort som fan för att sedan veta att det kanske i alla fall inte skulle göra lika ont dagen efter..




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Höög - 20 november 2016 05:48

Julen är väldigt stor här.Vi började pynta granen redan i början av november och såhär i slutet av november så är granen fortfarande inte helt färdig än. Det har vart mycket planering gällande vilka färger det ska vara på kulor och diverse saker.Det ...

Av Ellen Höög - 20 november 2016 05:38

Jacqui befinner sig för tillfället i Melbourne så det är jag och Cam som samarbetar den här helgen.Igår tog vi en lugn dag här hemma, fiskade på baksidan, ingen märkvärdig middag, vi pyntade granen lite och kollade på film. Idag har vi spenderat förm...

Av Ellen Höög - 17 november 2016 10:48

Fick liksom feeling att börja skriva lite igen efter igår.Skriver ner allting jag gör om dagarna med penna på papper varje dag så varför inte bara skriva det här?Kommer säkerligen bli lika glad om 2 år igen när jag går in på bloggen och ser vad dagen...

Av Ellen Höög - 16 november 2016 12:45

Haha det här är bara jätteroligt..Vad mycket som kan hända på två år? Pratade med Linda över messenger idag och vi började prata om den här bloggen och om vår sommarvideo vi gjorde den 7e juni 2013, gick därför in här för att hitta den och hitta den ...

Av Ellen Höög - 20 september 2014 18:44


I am what you see, I am not what they say. But if I turned out to be, could you love me anyway? ...

Ovido - Quiz & Flashcards