ellenhoog

Alla inlägg under september 2013

Av Ellen Höög - 20 september 2013 17:38

Jag funderar på om jag ska köpa ett gymkort som varar i en månad när mitt studiebidrag kommer.
Köra lite styrka och cardio på ett annat ställe än ute och hemma.. jag tror det blir lättare för mig att det blir av då. 

anledningen till varför jag bara ska köpa ett månadskort är för att jag helt enkelt inte vet om jag har tid med gym eftersom jag går i skolan, kommer hem sent, jobbar hela tiden och när jag väl inte är i skolan eller jobbar så är jag helt slut.. men jag ska köpa ett gymkort i slutet av månaden så får vi se vad det leder till!!

Av Ellen Höög - 20 september 2013 17:29

Dagen har fått fort, hoppades på min första lediga dag på hur länge som helst men icke!
från klockan 13:30-14:00 hade jag ett möte om barnvaktsjobb med en mamma och hennes lilla son, det gick jättebra och vi bestämde oss för att fortsätta träffas, så mer arbete kommer!

direkt efteråt så träffade jag en gammal kompis, Kicki, vi gick till konditoriet och fikade. dum som jag var så hade jag ju inte ätit frukost eller lunch innan så det blev en bulle OCH en kokosboll... ja jag mår dåligt över det nu.
Jag var hemma vid ungefär 16:00 tiden och då för att lätta lite på mitt dåliga samvete så bestämde jag mig för att skära upp lite sallad med skinka, två kapslar omega3 och ta ett glas fun light eftersom man inte blir mätt på en bulle och kokosboll.. ikväll blir det kött som tillagas här hemma och till det blir det en god sallad och ett glas fun light. 
senare ikväll ska jag träffa Linda, vi får se vad vi hittar på men hon lär nog sova här i alla fall!!



Av Ellen Höög - 19 september 2013 22:52

Av Ellen Höög - 19 september 2013 19:54

Nu är Bella påväg hit. när hon kommer ska vi mysa lite till en film/idol och prata.
Sitter och suger på mina frysta bananer och kollar på halv åtta hos mig. 
Arbetsdagen har flytit på bra, lite seg då det inte vart så mycket kunder men det är inte så konstigt

eftersom löningen är snart. Imorgon ska jag pierca mig med linda och senare på eftermiddagen ska jag fika med
Kicki. på lördag ska jag jobba och på söndag ska jag träffa linda igen!!

Om ni vill veta hur och vart jag ska pierca mig så är det bäst ni håller er uppdaterade, lägger upp bild imorgon.



Av Ellen Höög - 19 september 2013 19:50

Dagens lunch blev likadan som dagens middag. Snitsel med sallad, gurka, tomat, paprika och ett glas vatten.

Av Ellen Höög - 19 september 2013 08:00

Sista dagen på praktiken för den här veckan, imorgon är jag faktiskt ledig. Det känns nästan för bra för att vara sant.. vaknade vid fyra inatt och kunde inte somna om.. satte på en film och somnade efter halva den så idag är jag lite extra trött och så ska det självklart vara torsdag, en dag då det kommer mycket folk till salongen..

haha oj vad negativt allting blev, förlåt. sitter och sminkar mig framför tv:n och äter frukost.
efter jobbet ska jag träffa min fina bella och jag har ingen aning om vad vi ska göra MEN jag hoppas på något lugnt!

ha en grym torsdag finisar

   

Av Ellen Höög - 18 september 2013 21:32

När jag ändå tar tag i min diet ska jag ta tag i mitt hår också.
på ett år växer ditt hår ungefär 24cm, dock ska du ju klippa dig ett par gånger då och då kanske du har kvar 18cm.
för att ditt hår ska växa och vara fint så är det viktigt att du följer detta:

- platta/locka inte håret mer än nödvändigt. föna det hellre rakt, då får du dessutom volym.
- sätt upp ditt hår i en tofs eller i en knut när du går ut. vinden sliter på håret.
- tvätta håret högst 2 gånger i veckan och varannan gång ska du ha i hårinpackning i 5-10 minuter.
- använd självklart värmeskydd och andra skydd för ditt hår innan du ska fixa det.
- borsta håret varje dag, minst 100 drag med borsten varje dag.
- olja håret 1 gång i veckan (funkar med olivolja) gör det kvällen innan du ska tvätta håret eller samma dag.
- använd inte toffsar med järn på.
- drick mycket vatten och ät nyttigt.


Av Ellen Höög - 18 september 2013 21:16

med tanke på mitt stressiga schema har jag inte haft någon möjlighet till att träna..
har dessutom slarvat lite med min diet pågrund utav att vi inte haft de grejer jag behövt hemma och av lathet.
det är jobbigt att stå och laga en lunch att ta med till jobbet så det har blivit så att jag tagit med mat som pappa lagat och den maten har innehållit kolhydrater och gissa om jag har haft ont i magen...

till lunch idag blev det två fullkornsmackor med sallad och kalkon + vindruvor. SKÄMS PÅ MIG.
till middag blev det däremot en snitsel och sallad, gurka, tomat och paprika. Lagade en extra snitsel att ta med mig imorgon och skar upp lite extra grönsaker.. jag måste hålla fast vid det här om det ska bli någon förändring..


Den 10e augusti 2016 packade jag väskorna med det viktigaste och bokade en enkelbiljett till Australien.

Här jobbar jag som aupair, reser, upptäcker, festar och bara njuter.

Fråga mig

9 besvarade frågor

.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards