ellenhoog

Direktlänk till inlägg 12 november 2013

life doesn't get easier, you just get stronger.

Av Ellen Höög - 12 november 2013 22:46

att vakna ännu en morgon till regn och blask fick mig att bara vilja lägga mig under täcket, dra ned rullgardinen och somna om.. jag tänkte på de linda sa till mig igår - "om man vaknar på morgonen och tänker att den här dagen kommer bli grym så skulle de leda till en otroligt bra dag." positiv inställning it is!! men hur enkelt är det att vara positiv när man vet att hela dagen kommer bestå av regn, regn och sen lite mera regn?

trots min dåliga inställning så lunkade jag till tåget och försökte föreställa mig hur dagen skulle se ut.. det var ingen positiv syn ska jag säga.. jag var inte alls taggad att jobba i sju timmar och sedan försöka hitta tillräckligt med motivation för att orka rusa direkt till gymmet. jag längtade bara efter att få gå och lägga mig igen..

men nu sisådär 15 timmar senare så är jag bara så jävla glad över att jag gick upp imorse, tog mig i kragen och faktiskt gick till jobbet för den här dagen har varit fantastisk, jag ska berätta varför:

På min första rast på jobbet fick jag ett mail om att jag fått en ny kommentar på bloggen, vanligtvis publicerar jag inte mina kommentarer utan jag brukar läsa dom, svara på vissa eller bara låta dom vara men den här gjorde praktiskt taget hela min morgon såå mycket bättre så jag tänker lägga ut den här så jag kan läsa den om och om igen för killen räddade min dag. efter att jag läst kommentaren började dagen gå mycket fortare, rätt som det var fick jag ett samtal, inte från vem som helst utan från nynäsposten som berättade för mig att någon har ansökt mig till lucia och att jag skulle möta nån, jag vet inte vem, nere i centrum på torsdag, visst jag blev jätteglad över det men eftersom jag fortfarande inte riktigt fattat grejen så är jag mest glad över att jag faktiskt ska få vara ledig på torsdag på grund utav det!! det tredje som hände var när jag var påväg hem, tågen har krånglat HELA dagen meeeen det tåget som jag hann med tog mig till min slutdestination precis i tid vilket gjorde att jag blev mer taggad på att träna. träningen gick asbra, jag hade skitkul och har fortfarande fått så otroligt mycket gjort. jag körde bröst och triceps med lollo och natha och jag är så skakis i mina armar så jag kan inte ens träffa rätt tangenter!!
Jag vill bara sova nu och inte för att jag är trött på allt utan för att jag faktiskt vill att natten ska vara över så att nästa dag kan börja och kanske bli lika bra den med!! 

så till alla er där ute som vaknar en morgon och känner att livet är pest och att ni bara vill lägga er under täcket, GÖR DET INTE. rätt var det är så vänder det och när det händer något riktigt roligt så uppskattar du de små sakerna som händer också, de enda du behöver göra är att gå upp!! ;)

 

 
 
Reseblogg

Reseblogg

12 november 2013 23:47

Vad glad jag blir över att min lilla kommentar kunde göra din dag lite gladare Ellen. Alla förtjänar lite uppmuntrande ord, speciellt om man bloggar. Även om man vet att folk läser ens inlägg så kan det kännas som att man inte bloggar för någon ibland.

Jag kommer fortsätta följa din blogg med stort intresse Ellen, fortsätt vara dig själv på ett underbart vis <3

http://killensomdrog.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Höög - 20 november 2016 05:48

Julen är väldigt stor här.Vi började pynta granen redan i början av november och såhär i slutet av november så är granen fortfarande inte helt färdig än. Det har vart mycket planering gällande vilka färger det ska vara på kulor och diverse saker.Det ...

Av Ellen Höög - 20 november 2016 05:38

Jacqui befinner sig för tillfället i Melbourne så det är jag och Cam som samarbetar den här helgen.Igår tog vi en lugn dag här hemma, fiskade på baksidan, ingen märkvärdig middag, vi pyntade granen lite och kollade på film. Idag har vi spenderat förm...

Av Ellen Höög - 17 november 2016 10:48

Fick liksom feeling att börja skriva lite igen efter igår.Skriver ner allting jag gör om dagarna med penna på papper varje dag så varför inte bara skriva det här?Kommer säkerligen bli lika glad om 2 år igen när jag går in på bloggen och ser vad dagen...

Av Ellen Höög - 16 november 2016 12:45

Haha det här är bara jätteroligt..Vad mycket som kan hända på två år? Pratade med Linda över messenger idag och vi började prata om den här bloggen och om vår sommarvideo vi gjorde den 7e juni 2013, gick därför in här för att hitta den och hitta den ...

Av Ellen Höög - 20 september 2014 18:44


I am what you see, I am not what they say. But if I turned out to be, could you love me anyway? ...

Ovido - Quiz & Flashcards