ellenhoog

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Ellen Höög - 1 februari 2013 17:22

har precis gjort om bloggens design. har suttit och lekt lite med de programmen som fanns på den här gamla plåtburken till dator.. sitter nämligen inte vid min laptop utan i vardagsrummet vid den stationära.. hatar den.
aja vi håller på att laga en stoooor middag här just nu eftersom halva familjen ska komma.
så det är praktiskt taget fullt hus, men det är en som saknas.. min älskling. men han kommer sen så aa.


blev ganska sen läggning igår. hade ju öppethus på gymnasiet så jag sjöng Man In The Mirror och Långa Nätter.
Det gick jättebra trots att jag var otroligt hes och att det var en ren plåga att anstränga rösten så pass mycket.
men bra gick det och sen drog jag hem till martin, kollade på War Horse
(som förövrigt är en helt otroligt sevärd film)
sen sov vi och imorse drog jag med han felicia och alex till öppna förskolan medan jag hade en otrolig magknip pågrund av nervositet inför justin bieberbiljett-köpandet.


sitter och kollar lite kläder nu på internet, har önskat mig en massa pengar till 17års present så måste ju förbereda mig att slösa dem på något! ha en toppenfredag!


Av Ellen Höög - 1 februari 2013 14:26

jag kan dö lycklig. jag ska aldrig i mitt liv glömma denna dag. den första februari 2013. dagen då jag fick veta att den 24 april 2013 ska jag och de två bästa tjejerna i världen ta tåget till stan, käka donken,
OCH ROCKA FETT PÅ JUSTIN BIEBERS SISTA KONSERT I SVERIGE FÖR I ÅR! då är ju frågan kan man må mycket bättre än vad jag gör nu? blickarna som kastades mot mig när jag reste mig upp helt random på "öppna förskolan" där jag var med min brorsdotter och systerson o systerdotter.. shit, jag tror inte någon missade tårarna som bildades i mina ögon när jag öppnade kikmeddelandet med texten "JAG ÄR FÖRST I KÖÖÖÖN, VI FÅR BILJETTER!!"
Jag linda och sara.. liteeeee vi ska dansa, skrika, sjunga, och komma ihåg den 24/4...
lyckan är obeskrivlig och tro mig det är den för mina föräldrar också. allt mitt tjat, allt mitt gnäll och allt mitt kämpande för ingenting... det är äntligen över! äntligen kan jag luta mig tillbaka.

jag minns så väl när de första biljetterna såldes, 6 juli 2012. då jag och sara satt i spanien och kämpade på avstånd med att få biljetter till konserten nu i april. allt vårat kämpande slutade med att vi solbrända la oss i sängen nästsista dagen vi skulle vara i spanien och grät. sprang ner till poolen, tog ett dopp, gick upp o la oss i sängen igen och började packa ihop alla våra grejer. fan va ledsen jag var. NU helt i onödan men DÅ var det ju förjävligt.. var helt förtvivlad. aja, lyckan är obeskrivlig och jag ska göra 24/4-2013 till en av de bästa dagarna i min ungdom.

 


Den 10e augusti 2016 packade jag väskorna med det viktigaste och bokade en enkelbiljett till Australien.

Här jobbar jag som aupair, reser, upptäcker, festar och bara njuter.

Fråga mig

9 besvarade frågor

.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards