ellenhoog

Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Ellen Höög - 23 februari 2013 14:57

 kärlek är att skapa ett vi utan att förlora ett jag.

Av Ellen Höög - 23 februari 2013 14:52

jag hatar mig själv just nu. är så fruktansvärt arg o irriterad på mig själv.
kollar igenom gamla bloggen på inlägg från exakt ett år sedan. och för ett år sedan såg mitt hår ut såhär:


oslitet och hur jävla långt som helst.. fattar inte hur jag har kunnat behandla det så jävla dåligt som jag har gjort
på senaste tiden... börjar fan gråta snart.
och för precis ett år sedan tog jag sönder min allra trognaste o bästa vän..

Av Ellen Höög - 23 februari 2013 14:14

jobbigt att vakna så tidigt... det resulterar bara till att jag sitter här eftersom man inte kan gå ut utan att få frost i håret.. fan vad jag vill ha sommar nu. brukar vanligtvis vakna vid elva-tolvtiden och då brukar man ju behöva stressa sig igenom dagen istället. tror det är mer min stil.

ska iallafall inte göra något speciellt förrän adde kommer då vi ska dra till ica och köpa något gott tills ikväll.
vi är bjudna på middag hemma hos min storebror med hans flickvän och dotter. dom står för middagen och vi står för lördagsmyset till melodifestivalen! kommer bli hur mysigt som helst!

 

Av Ellen Höög - 23 februari 2013 13:41

somnade runt tre inatt men vaknade ändå av mig själv vid 8-tiden och kunde inte somna om. 
så jag släpade mig upp från sängen och gjorde en milkshake. sen klädde jag på mig och drog till gymmet.
cyklade i en kvart och sprang i tjugo minuter i bra tempo så var helt slut efteråt. duschade och bastade och sen drog jag ner till centrum för att investera en spargris då jag behöver någonstans att lägga mina mynt.

har tänkt efter och kommit på att det kan vara lönsamt att spara de mynten jag har då jag ändå aldrig handlar för dem utan brukar skänka bort dem till rädda barnen och liknande fonder då jag får några kronor över.
men eftersom jag kanske ska åka utomlands i sommar så behöver jag nog varenda liten krona jag kan samla in.
hahaha låter som en gammal tant. men sanningen är den att jag är lite av en shopaholic. och för er som inte vet vad detta ord betyder, köpberoende. jag känner alltid ett sug efter att köpa en massa saker som jag kanske inte ens behöver och har jag pengar över så spenderar jag dem gärna. 

det går i perioder, just nu går det väldigt bra. har sammanlagt 1372:- i min lilla spargris nu och presentkort utöver det. 
men mer pengar ska det bli. har fixat sommarjobb nu och för tre veckors jobb (inom kommunen) tjänar man ihop lite mer än 7000:- dock känner jag inte riktigt att det räcker så nu jävlar är det dags att spara varenda liten krona och tjäna ännu mer. pfft lär ju gå..

Av Ellen Höög - 23 februari 2013 01:08

Av Ellen Höög - 23 februari 2013 00:33

föööörlåt, har inte haft tillgång till data då jag bott hos andreas hela veckan!
och nu är det äntligen lov. dagen har spenderats med bellis. vi har kollat på film och myst med grönsaker och dipp och bara haft allmänt trevligt! imorgon ska jag möjligtvis åka hem till min bror o kolla på melodifestivalen med honom och adde, antagligen träffa sara också och på söndag ska jag träffa adde, på måndag ska jag antagligen träffa linda och på tisdag ska jag till farsta med sanne och shoppa.

sitter just nu och skriver ett nytt cv då jag har en del att lägga till på mitt gamla. ska försöka ge mig ut någon dag och hitta ett jobb eller två också nu i veckan eftersom vi ändå har lov. men det har jag sagt ett tag nu så vi får väl se vad som händer med det! nu ska jag plocka undan alla nyttigheter jag och bella har smaskat på och sedan bädda ner mig själv och försöka så gott det går med att sova ensam eftersom jag inte gjort det på hela veckan, buhu...

 


Den 10e augusti 2016 packade jag väskorna med det viktigaste och bokade en enkelbiljett till Australien.

Här jobbar jag som aupair, reser, upptäcker, festar och bara njuter.

Fråga mig

9 besvarade frågor

.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards