ellenhoog

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Ellen Höög - 8 februari 2013 13:30

okej, jag vill härmed varna er.
ni som känner mig eller läste min gamla blogg (under tiden den var aktuell) vet att jag färgar mitt hår ofta. 
okej ofta är en underdrift. jag färgar håret äckligt jävla cpofta! jag har fått varning efter varning av frisör, kompisar, familjemedlemmar men trots det så har jag fortsatt. 
"håret kommer gå av"
"ditt hår kommer dö"
"du kommer ångra dig så mycket i slutändan"
och mina svar har alltid varit:
"jaha, okej, säger du det så, vi får väl se, mm" 
jag trodde aldrig på fullaste allvar att det faktiskt skulle ramla av eller gå sönder eftersom mitt hår har tagit så mycket stryk och hållt så pass bra som det har alla gånger!
sist jag skulle bli blond från brunt avfärgade, slingade och färgade jag håret 9 gånger på två dagar. den här gången har jag färgat det 3 gånger, avfärgat det 1 gång och igår skulle jag ge mig på en slingning. dåligt val.


ni som är erfarna "färgare" vet att man använder en såkallad "hätta" för att få jämnare och finare slingor.
jag använde hättan och drog ur slingor genom hålen i den för att sedan lägga på färgen. jag väntade i 40 min och sedan gick jag och tvättade ur håret, la i behandligen och tog av mig hättan. 
när jag sedan skulle borsta håret så gjorde det inte ens ont. det har alltid gjort ont på mig att borsta håret.
jag kollar på borsten och på borsten är det fullt med hår. jag drog igenom handen i håret och kollade på handen som då var full med blont hår.. jag kollade i spegeln och tog tag i en slinga, drog lite lätt och den lossnade..
jag blev livrädd. jag kunde inte fatta att det faktiskt kunde hända. mitt hår var som gummi. jag var helt förstörd, tårarna bara forsa ner för kinderna. jag borstade igenom håret jätteförsiktigt och blandade i massa oljor och fetter, inpackningar och balsam. sedan gick jag och la mig. för att inte slita på håret ännu mer så la jag en plastpåse på kudden.. idag när jag vaknade duschade jag och la i en ny hårinpackning för att sedan låta det självtorka.
nu ser håret hur bra ut som helst.. det är inte lika gummiaktigt och det ramlar inte längre av. men så fort det är blött så blir det till gummi igen och jag måste ta det hur försiktigt som helst. jag är skitförbannad på mig själv förstås som utsatt mitt hår för den typ av behandlingar jag har gjort och jag ångrar det så otroligt idag.
håret har dock väldigt fin färg nu... men det är inte värt det.


man tror inte att det kan hända förrän det händer en själv och händer det så är det oftast försent. 
jag hade ren tur att mitt hår överlevde natten kan jag lova. tänk er för, gör på rätt sätt och ta det försiktigt!


Av Ellen Höög - 8 februari 2013 12:06

heeej!! förlåt för att jag inte uppdaterade igår, hade fullt upp! vaknade sent o skulle till sjukhuset osv.
vart så arg efter att jag varit på sjukhuset så gick in på kicks för att trösthandla lite. vilket jag ångrar idag.
jag fick iallafall med mig en hårfärg.. och då ville jag ju vara smart o lägga i den i håret på kvällen efter att jag nattat barnen som jag skulle ta hand om igårkväll.. silly me. tror ni jag ångrar det idag eller? ni vill inte veta vad som hände.



Den 10e augusti 2016 packade jag väskorna med det viktigaste och bokade en enkelbiljett till Australien.

Här jobbar jag som aupair, reser, upptäcker, festar och bara njuter.

Fråga mig

9 besvarade frågor

.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards