ellenhoog

Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Ellen Höög - 3 juli 2013 23:46

har haft jätteroligt med nicholas idag! efter några timmar singstar, två påsar popcorn, en halv juicetetra och en disneyfilm ska jag nu påbörja mission " sleep all alone", vi får se hur det går.
tur att how i met your mother finns i såna här lägen!! två arbetsdagar kvar på NSS, låt dom gå fort snälla.


Av Ellen Höög - 3 juli 2013 19:11

för precis ett år sedan låg jag på en badstrand i Torrevieja i Spanien med en av mina bästa kompisar, Sara?
två glada tjejer som på dagen chillade, solade i 40 grader, badade, shoppade, åt, skrattade, trixade och fixade.

men trots att dagarna var som att vara i ett paradis så var kvällarna ett helvete för en av oss.
jag minns att första veckan kunde jag inte somna om jag inte låg tätt intill sara och höll henne i handen. 
detta berodde på att jag hade spenderat ovanligt många nätter på rad med andreas innan spanien och att det kändes så fruktansvärt tomt då när han inte var där och kunde hålla om mig. självklart ledsnade sara på att ligga tätt intill mig när det var 100 grader i lägenheten och självklart tröttnade hon på att hålla min hand tillslut så jag fick lära mig att somna all by my self. 

idag ligger jag just nu ensam i en dubbelsäng med 5 kuddar, ett enormt täcke, en egen lägenhet, alldeles jätte ensam! eftersom nicholas nyligen drog hem så vart det lite sent för adde att komma nu så för första gången på flera veckor ska jag idag, återigen, sova helt själv. dessvärre helt själv i en helt egen lägenhet också.. hur ska det här gå?

stackars mig...

Av Ellen Höög - 3 juli 2013 19:02

hade så otroligt roligt igårkväll så jag måste bara skriva det här så jag kan blicka tillbaka om något år och kolla vad jag gjorde på andreas 17års dag.

jo, jag, andreas, melker, maggan och nathalie var uppe på höloftet ovanför andreas stall.
på höloftet finns, tro det eller ej, en jävla massa höbalar och hö utspritt överallt, självklart tog vi tillfället i ära och lekte kurragömma där. alltså det fanns så otroligt bra gömställen så det var helt omöjligt att bli hittad!!
kan tänka mig att det var mindre kul för de som räknade men för de som gömde sig var det pretty much awesome! jag räknade inte en enda gång, men det kanske var för att jag tog det på blodigt allvar och verkligen gömde mig på maddafakk gömställen så jag själv knappt visste var jag låg...

aja, det kändes skönt att vara 12 igen för en kväll, dock var det mindre skönt efter. vi hade hö öööverallt.
hur som helst så vart det en jättelyckad födelsedag för andreas med jordgubbar, presenter, familjemys, p12 lekar och en skön men för kort sömn på det!


Av Ellen Höög - 3 juli 2013 18:53

den här onsdagen har varit den segaste onsdagen i hela mitt liv.
är så otroligt trött att jag känner mig bakfull.. har påsar under ögonen, kan inte prata ordentligt, kan knappt hålla ögonen öppna, kan inte koncentrera mig, inte fokusera på något, somnar mitt under ett how i met your mother avsnitt, orkar inte äta, har ont i huvudet, ont i såret i benet och arbetsdagen har varit den längsta någonsin..

men nu, efter en timmes powernap och en gorby's är nicholas påväg hit och ska kolla på film och äta popcorn med mig, efter det (om jag fortfarande är vaken) kommer andreas hit och ska sova med mig, hur mysigt låter inte det här?
min trötthet ska fan inte få förstöra det här, har inte träffat nicholas på evigheter och saknar andreas som fan.

Av Ellen Höög - 3 juli 2013 15:28

problem med födelsedagspresent till han/henne? här har du några tips som absolut uppskattas.

till tjej:

- ge henne en riktig tjejdag. ta henne till ett spá eller liknande där hon kan få massage, ansiktsbehandling, manikyr/pedikyr eller varför inte fiskmanikyr eller fiskpedikyr? 
- det är inte svårt att få ur en tjej vad hon tycker är fint eller fult, visa upp några plagg när ni är och shoppar och se vad hon säger. håll utkik ifall hon skulle kolla mycket och berömma ett plagg mycket men inte köper det själv, där har du din chans.
- smycken! armband, örhängen, ringar, halsband, fotlänkar, ear cuff? ett bra tips är att köpa ett Thomas Sabo liknande armband så du har möjlighet att köpa berlocker till också. berlocker är alltid roligt att få.
- parfym! det finns miljontals goda parfymer! spring in på en affär och lukta på de du tycker ser bäst ut, be om hjälp i kassan om du är dålig på parfymer eller välj helt enkelt en parfym hon haft förut men som är slut, det betyder ju att hon tycker om den i alla fall. 
- presentkort! ta reda på vilken favoritaffären är och köp ett presentkort där till henne. pengar är alltid bra att ha, både o fast och lös form, dock är det lite mer tanke att ge ett presentkort än att ge det löst. 
- dekoration! ge henne kuddfodral med en söta texter på tillexempel!
- bjud ut henne på bio! stå för kostnaderna av själva bion och det ni ska äta under bion, välj en film du tror passar henne och skriv ett kort där det står vad ni ska göra och hur det kommer gå till.
- mobilskal! det är alltid bra att ha mobilskal. ge henne ett sött eller fint som du själv gillar.
- gör en mysig hemmakväll! köp massa godis eller annat gott som ni gillar, laga god mat och tänd ljus. hyr en bra film och köp blommor, ett gosedjur eller choklad. 
- nagellack! det kanske inte är så kul att köpa, men det är alltid roligt att få. köp ett snyggt O.P.I nagellack eller ett antal Depend nagellack. du kan även köpa nagelfil, nagelstärkare, nageloljor osv som också alltid är bra att ha.
- converse. converse går alltid hem.

till kille:

- köp det senaste spelet som han själv inte hunnit köpa än men som han pratat så mycket om.
- en god parfym och en deoderant i matchande lukt.
- kläder! köp shorts i roliga, glada färger om han gillar det eller kanske en tröja i svart om han gillar det. kolla lite på hans klädstil och köp därefter.
- har han tappat bort något? en mobilladdare? hörlurar? keps? köp det, då behöver han det ju verkligen.
- vad heter favorit shoppingsidan på internet? köp ett presentkort till det och låt honom sitta och klicka ner kläder som han själv vill ha eller gå in på hemsidan, klicka ner det du vill att han ska ha och ge det.
- köp rakhyvel, rakblad och röklödder. det är någonting som alltid behövs och som inte är så kul att lägga ner pengar på själv. 
- köp ett fint silverarmband och/eller matchande halsband. en klocka är också alltid roligt att få.
- bjud ut han på något äventyr? gå in på www.upplevelse.com och välj där. du kanske vill ta med honom på privat helikoptertur? ett race på gokartbanan? inte vet jag.
- mobilskal! köp ett snyggt mobilskal med ett motiv du gillar och tror att han kommer gilla.
- skor? converse om han gillar det, sneakers om hans gamla har blivit förstörda, träningsskor om han föredrar att träna.


Ovido - Quiz & Flashcards