ellenhoog

Alla inlägg under februari 2013

Av Ellen Höög - 5 februari 2013 16:25

-frågor om dig själv

Är du singel? – nej
Tror du på kärlek vid första ögonkastet ? – mja, depends
Hur länge har du varit kär i han? – sen 20/1-2012
hur länge har ni varit tillsammans? - i 9 månader o 29 dagar.
Har du varit kär i någon av samma kön?- nej.
Har du varit kär i någon som går i samma klass som dig? – ja.

Namn? – Ellen Sofia Höög

När fyller du år? – 11 februari
Vad har du på dig just nu? – shorts o linne
Vilken årstid är bäst? – soooommar
Hur ser den perfekta morgonen ut för dig? – sovmorgon o frukost på sängen.
Vad tycker du mest om hos dig själv? - inte svårt att få mig glad, skrattar åt allt.
Vad är du bra på? – att skratta vid fel tillfällen.
Vem älskar du mest på denna jorden – familj o pojkvän
Sover du hellre själv än tillsammans med någon? – med nåååågon


- frågor om dina vänner


Vem vet allt om dig? – Linda
2 personer du kan berätta allt för – Linda och Andreas
Vem är snyggast av dina vänner? – har bara snygga vänner
Vem är den du helst har filmkväll med? – spelar ingen roll har lika roligt med alla.
Har du någongång förlorat en vän? – man förlorar inte riktiga vänner.



- frågor om idag

Vad har du gjort? – sovit
Vad ska du göra nu? – sova
Vad har du ätit idag? – 3 mackor
Har du duschat idag? – badat
Är du trött nu? – jetetröt
Vad ska du göra ikväll? – har inget speciellt planerat eftersom jag är sjukis.
Vad händer i morgon ? – jobba
Går du i skolan? – japp
Har du varit i skolan idag? – nää


- ANNAT


Hur mår du just nu? – febrig, hostig, ont i halsen, snuvig, tröttis
Är du hungrig nu? – nää
Vad är klockan just nu? – 16:31
Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? – fb, hotmail, bloggar, spotify


- KÄRLEK


Är du kär just nu? – jaaa
Har du haft sex idag? – näää
Har du kysst någon idag? – bara pussat, får inte smittas.
Har du ett förhållande? – jaaa
Är du romantisk? – världens romantiskaste
Har du snott en kompis pojkvän/flickvän? – hah fuck no.
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? – det är underbart att ha förhållande.
Har du varit tillsammans med två samtidigt? – haha nej
Vem sov du senast bredvid? – addepadde

Av Ellen Höög - 5 februari 2013 14:15

vaknade imorse o kunde knappt andas för att halsen var så svullen, så jag for upp o drack iskall mjölk och det kändes genast bättre men eftersom det fortfarande gjorde så frukansvärt ont så stannade jag hemma idag.
så här ligger jag i sängen snuvig, med feber, ont i halsen, seg, trött och hostig.
igårkväll kom andreas hit. han hade köpt med sig glass söt som han är. så vi la oss tidigt o åt glass o kollade på one tree hill sen somnade jag. 


idag har jag inte gjort så mycket, sitter o kollar på vad som kan tänkas önskas i födelsedagspresent så sitter o gör en lista.
just nu är den inte lång.. dock ganska dyr.
- vit/grå hollisterjacka.
- svarta jeffrey campbell helklädda i mocka.
- vita låga converseskor.
- pengaaar.

Av Ellen Höög - 4 februari 2013 18:30

nästa veckas planer:


mån - svenskatal, samhällsinlämning
tis - medelpass 19:00-20:00 med sara.
ons - medel/station 19:00-20:30, synundersökning för körkort 16:30 (synsam), solosång.
tors - naturvetenskapsprov, barnvakt, piano, 10 månader med andreas, step 19:30-20:30
fre - mage (kommer ev. behöva lägga till armar/bröst där oxå) 

lör - ben/rumpa, födelsedagsfest med kompisar, festa gaaaalet.
sön - 17 år, rygg/axlar, fira med familjen.


fullspäckat schema för att inte tala om att jag är sjuk o jag som ska lägga till sara, bella, linda o adde nån/några dagar i veckan oxå!



Av Ellen Höög - 4 februari 2013 17:12

kom nyss hem från en hemsk skoldag. har knappt sovit någnting inatt pågrund av min jävla hosta o feber.
har så otroligt ont i halsen oxå men krigare som man är så kämpade jag mig upp till skolan iallafall.
vilket jag får sota för nu iofs för nu är det värre än igår så vi får väl se hur bra jag sover inatt..


sitter o kollar efter en schysst Hollister jacka. vet att det är lite sent för det nu kanske men bättre sent än aldrig. 
och eftersom alla har den blåa eller gråa så funderar jag på att införskaffa mig en vit/ljusgrå.
Fastnade för den direkt när jag såg den. förövrigt händer det inte så mycket. försöker överleva liksom.


hej på dig snygging, vad sägs om att bli min?



Av Ellen Höög - 3 februari 2013 15:06

we're all a little weird and life's a little weird.
and when we find someone whose weirdness is compatible with ours,
we join up with them and fall in mutual weirdness - and call it love 

Av Ellen Höög - 3 februari 2013 14:48

Hallåå! hade hur mysigt som helst i fredags, calle frida och johan kom hit och vi lagade rullad lövbiff med morötter och purjolök i med potatisgratäng och en enorm sallad. efter det kom adde, och då tjillkrökades det lite. vi gick alla o la oss runt 1 och dagen därpå åkte jag och adde hem till honom och åt gott med hans familj, umgicks med dom och kollade på melodifestivalen.

fuck va dåliga alla var.. helvete va dåliga dom var! men det var iallafall mysigt att kolla på!
och med tanke på melodifestivalen.. när bidrag 6 kom fram visste jag inte om jag skulle gråta eller skratta.
om jag var fascinerad eller upprörd över att Yohio var så otroligt söt! är det pinsamt om man blev avundsjuk på HANS utseende?

Av Ellen Höög - 1 februari 2013 17:22

har precis gjort om bloggens design. har suttit och lekt lite med de programmen som fanns på den här gamla plåtburken till dator.. sitter nämligen inte vid min laptop utan i vardagsrummet vid den stationära.. hatar den.
aja vi håller på att laga en stoooor middag här just nu eftersom halva familjen ska komma.
så det är praktiskt taget fullt hus, men det är en som saknas.. min älskling. men han kommer sen så aa.


blev ganska sen läggning igår. hade ju öppethus på gymnasiet så jag sjöng Man In The Mirror och Långa Nätter.
Det gick jättebra trots att jag var otroligt hes och att det var en ren plåga att anstränga rösten så pass mycket.
men bra gick det och sen drog jag hem till martin, kollade på War Horse
(som förövrigt är en helt otroligt sevärd film)
sen sov vi och imorse drog jag med han felicia och alex till öppna förskolan medan jag hade en otrolig magknip pågrund av nervositet inför justin bieberbiljett-köpandet.


sitter och kollar lite kläder nu på internet, har önskat mig en massa pengar till 17års present så måste ju förbereda mig att slösa dem på något! ha en toppenfredag!


Ovido - Quiz & Flashcards