ellenhoog

Alla inlägg under maj 2013

Av Ellen Höög - 19 maj 2013 14:50

i fredags införskaffade jag mig min allra första långklänning.
i vanliga fall är klänningar inte riktigt min grej men jag har lovat mig själv att använda det mer i sommar då jag tycker att det är grymt fint! den här blir perfekt att ta på sig när man ska ut o grilla eller i mitt fall, när man ska till turkiet och vandra på stranden på kvällarna.

199:- Gina tricot
 

Av Ellen Höög - 17 maj 2013 09:33

godmorgon! nyligen hemkommen från sara där jag tillbringat gårdagen och natten.
hade fruktansvärt svårt att somna inatt, antagligen för att det var första natten utan andreas sen "det" hände.
somnade runt två halv tre o det gjorde det ju inte lätt att gå upp imorse..

igår spelade jag o sara massa cod, snackade, jag klippte david, svullade popcorn och tog det lugnt.
en behövlig dag för båda två med andra ord.
idag blir dagen allt annat än lugn. om en kvart går mitt tåg till kicki där jag ska spendera förmiddagen o klockan tre slutar linda så då beger vi oss mot länna o haninge o halv åtta ska jag vara på plats i thaibaren eftersom tjejerna ska träffas o äta! full rulle.


Av Ellen Höög - 16 maj 2013 12:19

sitter o kikar lite på den här lilla sötnosen. är i behov av en kamera då jag tappade min senaste i golvet.
och varför jag vill ha den här är för att den är liten, lättanvänd, har 21x optisk zoom och den är väldigt billig. finns dessutom jättesöta tillbehör till den och det är ju ett plus det med!
förhoppningsvis är den min redan på måndag, hoppas hoppas!
skulle vara jätteskönt att ha den på mammas bröllop och i turkiet!

 

Av Ellen Höög - 16 maj 2013 12:17

känner mig lite extra duktig idag. klockan är kvart över tolv och jag har redan gått ut på långpromenad med hunden, städat andreas rum, duschat, fixat mig iordning, ätit frukost, plockat ur diskmaskinen, dammsugat och ska nu släppa ut kasper en stund till innan jag går till bussen.

Av Ellen Höög - 16 maj 2013 12:10

kom nyss hem från en joggingrunda med kasper o ska alldeles strax bege mig till bussen för att möta upp sara vid skolan o sedan ta en promenad från skolan, runt ringvägen o sen upp till henne, så sammanlagt kommer jag att gå mer en 1 mil idag o det känns skönt. var inte alls sugen på skolan idag (har mina anledningar) så stannade hemma.
imorgon hinner jag inte med skolan då jag ska sova hos sara inatt, träffa kicki vid halv tolv, åka till handen o länna med linda vid klockan tre o sen ska jag på tjejmiddag klockan halv åtta. sen blir det att bege sig mot andreas, eftersom hans hem just nu även är mitt hem.

 

Av Ellen Höög - 13 maj 2013 10:00

skola nu, efter skolan ska jag och linda till länna och införskaffa ett par rullskridskor till henne också, annars har jag köpt mina förgäves..

mån: linda
tis: adde
ons: bella
tors:
fre:
lör: kanske tjejmiddag
sön: fotodag

Av Ellen Höög - 12 maj 2013 17:09

vaknade ganska tidigt och genast när jag såg hur fint väder det var så smsade jag andreas.
solen sken, molnfri himmel och bara lite vind, dvs en perfekt dag att åka ut med båten!

Av Ellen Höög - 12 maj 2013 17:00

lördagen har varit underbar. jag o linda har bara gjort saker vi tycker om idag dvs: solat, ätit godis, gjort goda drinkar, ätit god mat, cyklat, ätit mjukglass i hamnen, fotat i solnedgången, handlat mer godis och spelat black ops 2! lördagen kunde inte blivit bättre än vad den var, en typical sommarlovsdag!
fan vad jag vill ha sommarlov nu!!
 

Ovido - Quiz & Flashcards