ellenhoog

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Ellen Höög - 14 april 2013 14:46

vem vill inte ha fint, långt hår nu när sommaren börjar närma sig?
men för att få fint o långt hår krävs det mycket från dig själv! 
här är några enkla tips att tänka på som bidrar till ett långt o fint hår.


- sätt upp håret! det hindrar topparna från att slitas av vind och diverse saker.
- massera hårbotten! detta påverkar cirkulationen i hårbotten och kan bidra till snabbare växt.
- tvätta inte håret för ofta! använd hellre torrschampoo då vatten o schampoo torkar ut och sliter på ditt hår.
- skydda håret med produkter! använd oljor, silkesdroppar! 
- ät kosttillskott! b-vitaminer, d-vitaminer och omega3 bidrar till inte bara friskare hår utan hud också.
- drick mycket vatten! 
- var ute mycket i solen! solen är den bästa medicinen när det gäller allt från humör till hud och hår.
- använd inga värmetänger! forma håret med hjälp av fönen! men använd värmeskydd!!
- låt håret va fettigt! ska du inte ut eller träffa någon så låt håret va fettigt nån dag!
- olivolja! häll i olivolja i toppar eller hela håret för att hjälpa det från att va frissigt och torrt!


Det finns inga genvägar! ditt hår kommer stegvis må bättre om följer detta!
det är inte omöjligt att få slitna toppar fina och friska igen! 
följ råden och resultatet kommer ge dig ett otroligt fint och längre hår tills i sommar! varsågoda!

Av Ellen Höög - 14 april 2013 14:36

idag är det plugg som står på schemat! har massa inlämningar som ska göras o skickas in o med tanke på mitt träningsschema nästa vecka så har jag inte tid för plugg då. måste kötta nu. buhu.


Av Ellen Höög - 14 april 2013 14:32

efter många om och men så lyckades vi äntligen.


Av Ellen Höög - 14 april 2013 14:24

var ensam hemma igårkväll så passade på att bjuda över några kompisar på en singstarkväll!
kvällen slutade typ halv tre inatt så jag är rätt lagom trött i halsen idag.




Av Ellen Höög - 14 april 2013 13:31


Det finns hur många sätt som helst att fila dina naglar på o inget utseende är fel.
själv tycker jag att 3, 4, 5 o 6 är de finaste.
på lösnaglar föredrar jag mest 3an och 5an, och på naturliga 4an och 6an.
men senaste tiden har jag börjat fila mina naglar med "kantig" form (3:an, 5:an) och jag tycker det ser
mer elegant och välgjort ut när man väl lägger på lacket man vill ha! prova er fram o se vad ni tycker!


Ovido - Quiz & Flashcards