ellenhoog

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Ellen Höög - 20 augusti 2013 20:39

The Strangers:
En verklighetsbaserad berättelse om ett par som är påväg hem till en kompis hem efter ett bröllop.
Efter några timmar börjar det hända märkliga saker, det knackas på dörrar, på fönster och de
inser snart att de inte är ensamma. 

En sjukt bra film. Det bästa med den är att den är så verklig, det är jättebra skådespeleri och personerna i filmen gör precis det som man själv skulle göra om man var i deras situation. Dom gör inte de där uppenbara sakerna som får dom dödande eller skadande osv som görs i de flesta skräckfilmerna. Den fick mig att inte våga vara ensam hemma på några veckor! ;)

The Others:
En mamma som bor i ett stort hus med sina två ljuskänsliga barn. Det är ett stort hus och det kommer tre hjälpredor dit för att fixa och dona och plötsligt börjar det hända konstiga saker som får mamman, hjälpredorna och barnen att tro att dom inte längre är ensamma i huset. 

En film som fuckar upp dig totalt! I början känns den lite värdan men efter ett tag griper den tag i dig och du måste se klart den. Den är ganska svår att förstå, jag tror det tog mig ca tre gånger att kolla på den tills jag fattade precis allting. En asbra film med en asbra handling och asbra skådespeleri med Nicole Kidman i huvudroll.

The House At The End Of The Street:
En tonåring och hennes mamma flyttar till en liten stad. Efter en stund får tonångringen reda på att en olycka har skett i grannhuset sen en tid tillbaka och börjar umgås med den enda överlevande från olyckan.

Det går inte att beskriva filmen mer utan att avslöja för mycket.
Filmen är helt klart sevärd, en av de bästa jag sett. Med snygga Jennifer Lawrence i huvudrollen blir det en perfekt skräckfilm som också får din hjärna att spåra ur totalt. Kolla på den!!


Filmer jag också rekommenderar är 
The Purge, The Evil Dead, Mama och House Of Wax.

Nu har ni lite tips på vad ni kan kolla på med vännen, flick/pojkvännen, familjen eller ensam när ni vill se något sevärt och läskigt! 

Av Ellen Höög - 20 augusti 2013 20:21

idag har jag bara gjort nödvändiga saker. mina vuxenpoäng har nog överskridit tabellen.
jag har städat hela köket, vardagsrummet, badrummet, mitt rum och hallen, jag har dessutom 
plockat ur all mat ur kylen och rengjort den från grund och botten och sedan rensat varorna.
kört två tvättmaskiner med sängkläder, handdukar, min, addes, pappas och lillebrors tvätt och hängt upp det.
jag har bäddat om (för fjärde gången på en månad, har en fetisch för nytvättade lakan) i min säng och tvättat speglar.
nu har jag precis lagat lövbiff med pompa till familjen.

Nu förtjänar jag att lägga mig i min säng med ansiktsmask framför idol och svenska hollywoodfruar med en påse
djungelvrål i näven. fuck vad jag är bra.


Ovido - Quiz & Flashcards