ellenhoog

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Ellen Höög - 21 augusti 2013 16:26

Första skoldagen och jag trivs som fisken i havet.
Jag går med 9 jättesöta, snälla tjejer som jag inte har några tvivel som helst på att jag inte kommer ha roligt med.
Vissa kommer man självklart lite närmare än andra, men hela klassen var enad. Det värsta jag vet är grupperingar! De här tre åren kommer gå så otroligt fort. Skolan var svår att hitta för den är väldigt liten, vilket gör det lättare att hitta inuti den, vilket är skönt! Det är tre årsgångar så skolan är helt proppfull av elever eftersom skolan erbjuder alla typer av linjer också. Dom har ingen matsal, istället fick man ett kort och gå till en restaurang som erbjuder kötträtter, fiskrätter, vegetariska rätter och sushi varje dag. Det känns som att det här kommer gå riktigt bra!!

YG går efter ett blockschema.
Skolan vill ju erbjuda 50/50 av skola och praktik därför är man 4 veckor i skolan och sedan 4 veckor på praktik och så fortsätter det! Därför måste jag hitta praktikplats snarast för om tre veckor börjar praktiken!!

Av Ellen Höög - 21 augusti 2013 08:30

heeej! detta är ett tidställt inlägg. förhoppningsvis sitter jag just nu på tåget påväg till skolan
om det inte kommit något otroligt allvarligt förhinder vilket jag antar att det inte gjort.
jag har antagligen jätteont i magen och är jättenervös men för första gången på riktigt länge
så känner jag mig säker och redo. jag är redo för det här. det kommer bli så jäkla bra när allt det här är över.
tre år från och med nu ska jag stå på ett flak i stan med en asfin klänning och en alldeles egen studentmössa
där det står mitt namn på och jag ska fira att det äntligen är över. att jag äntligen kan göra vad jag vill och
att jag äntligen kan bli det jag vill. åh herregud, ju mer jag tänker på det, desto bättre känns det.
jag ska gå in i mitt klassrum med båda fötterna på jorden, göra det jag är bäst på och gå ut med toppbetyg
i det jag anser är viktigast. om tre år från och med nu är jag frisör mina vänner. endast tre år.

Av Ellen Höög - 21 augusti 2013 00:04

waaah! jag håller på att drabbas av mentalt sammanbrott!
Imorgon börjar jag på Yrkesgymnasiet. det tredje gymnasiet på ett år. Det får inte gå fel.
Nytt ställe, ny skola, nya elever, nya lärare, nya ämnen, ny klass. En klass på 12 personer, hur är dom? hur ser dom ut? vilka är dom? Hur är lärarna? skolan? lunchen? vad ska jag ha för mobilskal?

åh, min hjärna kommer bli överbelastad med alla dessa frågor och tankar så imorgon när jag ska presentera mig kommer jag väl inte ens komma ihåg vad jag själv heter.
det kommer bli en lång natt, tur att jag har Sex And The City, Facebook och We Jag kan ju det här... varför är jag så nervös för..

Ovido - Quiz & Flashcards