ellenhoog

Alla inlägg under augusti 2013

Av Ellen Höög - 4 augusti 2013 20:36

 

Av Ellen Höög - 4 augusti 2013 20:31

Efter allt mitt shoppande och handlande så hade jag räknat med att jag skulle ha högst 3600:- på kortet när jag gick till banken idag. Hade lite ont i magen av ångest eftersom jag gjort av med så mycket under loppet av en månad så det var med dystra steg jag gick dit. Till min stora förvåning möttes jag av en summa på 4500:- på skärmen som visade mitt nuvarande saldo och gissa om jag blev glad? Det ska firas med Grönalund imorgon och sen resten av vardagarna den här veckan ska det jobbas så jag kan bli ännu gladare!! Heja mig! 


 

Av Ellen Höög - 4 augusti 2013 20:24

Det blev ännu en dag på stranden men idag hade jag sällskap av min fina Sara.
när man träffas så sällan som jag och sara gör så blir det lätt så att tiden rinner iväg under tiden man berättar allt som hänt under den senaste tiden. vid klockan fem gick vi hem till mig och fortsatte prata där tills sara tog bussen hem vid sex. Alldeles strax ska jag springa till bussen och åka mot Natha. 
Ikväll blir det bad med Linda, Natha, Jakob och Linus och imorgon blir det Grönalund med Natha, Linda och Alice!

Av Ellen Höög - 3 augusti 2013 18:30

Trots alla förslag och rekommendationer jag någonsin fått när det gäller hårvård och risighet så har alltid Olivoljan varit min bästavän. Det är den billigaste och bästa hårinpackningen jag någonsin provat.
Ett förslag från mig är att gegga in oljan i hela håret (mest i topparna) och sedan sätta på en påse på håret och låta det vara så över en natt eller ett par timmar. det är så otroligt mycket bra vitaminer och fetter i olja som ger ditt hår glans, stabilitet och det tar bort dina kluvna/slitna toppar.

Har du slitet hår? sov med olivolja i håret två gånger i veckan tills det blir bra igen! men va försiktig, olja är svårt att få bort från tyg.

 

Av Ellen Höög - 3 augusti 2013 17:50

gårdagen spenderades på stranden med nästan hela familjen! kvällen spenderades hos min storebror där jag och min syster kollade på en asbra film som jag verkligen måste rekommendera!! 

Maria, Henry och deras tre söner är på semester i det varma, tropiska Thailand under julen. När familjen en dag njuter av solen vid poolen slits paradiset i bitar av den enorma tsunamin som drar med sig allt i dess väg och splittrar familjen. The Impossible är en verklighetsbaserad film om en av de tusentals familjer som drabbades av katastrofen 2004. Den visar hur familjer kämpar för sigg liv men också hur främlingar hjälpte och stöttade varandra för att överleve tillsammans. 

Jag blev otroligt "tagen" när jag såg filmen... den är så otroligt bra gjord och det är jättebra skådespeleri i den.
rekommenderar er alla att se den.

Av Ellen Höög - 3 augusti 2013 17:42

tröttnade på det blekta ( och söndersolblekta) håret och körde på en lite naturligare färg som efter turkiet kommer vara en mörkblond ton med slingor av ljusblont, första gången på väldigt länge som jag känner mig bekväm i en annan hårfärg än blondt. Det här kommer bli asbra när sommaren är slut.

Av Ellen Höög - 1 augusti 2013 13:43

Idag fyller min fina lillebror 11 år, det ska fira med tårta, fika och massa presenter!
ikväll har jag ingenting planerat förutom att göra klart mitt hårmission!! ha en bra dag!!


Ovido - Quiz & Flashcards