ellenhoog

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Ellen Höög - 16 mars 2013 15:24

har satt på mig myskläder o är färdig för att gå till tåget. nu ska vi handla mat o något annat gott o sen beger vi oss till natha där tjejkvällen ska hålla hus då hon är ensam hemma ikväll! 
efter tjejkvällen drar jag o sara hem till henne o myser vidare där och sover.
ha en grym lördagskväll finisar!


Av Ellen Höög - 16 mars 2013 14:27

när jag tänker "Japan" så ser jag framför mig pinnsmala tjejer, med stora bruna ögon, stort hår i frisyrer som är omöjliga att göra o kläder som är svåra att bära. allt ska vara stort, stort, stort och allting ska vara lite för mycket.
ni vet säkert att vi här i sverige ofta använder den franska manikyren som är mycket stilren, enkel, fräsch som både används till vardags och till festligheter.
i japan har de något som heter "日本のマニキュア" dvs "japansk manikyr" som även den är lite för mycket.
denna manikyr är lika vanlig i japan som den franska är i sverige. den används av majoriteten och inte bara till festligheter utan även till vardags. och vi här i sverige använder inte ens såhär mycket dekorationer på fest som japanerna gör till vardags!?
jag personligen tycker att en av manikyrerna här nedan är riktigt snygga (den översta) men tänk vilken börda att gå o bära på dessa naglar.. jag kan inte ens bära fransk manikyr utan att första den.. japan, japan, japan...







Av Ellen Höög - 16 mars 2013 13:55

sitter o kollar på "tunnelbanan" under tiden jag väntar på att mina naglar ska torka.
orkade inte hålla på o trixa med det svarta nagellacket så gjorde en enkel fransk manikyr fast med glitter som topp istället för vit topp! (bläddra lite längre ner så ser ni bild i tidigare inlägg) lite mer festligt. ska köpa ett par till nagellack o några fler nail lacquer glitter i olika färger o ett nytt top coat då mitt har en lila nyans och det bidrar till en annan färg på den nagellackmålade nageln.
tar bussen härifrån till ica klockan 16:17 o möter upp alla tjejer, ska bli skönt att spendera lite tid utanför skolan med dem. 

pappa kom nyss hem med lite lunch till mig, rostbiff o potatissallad, mums!


Av Ellen Höög - 16 mars 2013 13:06

hallå! vaknade runt åtta imorse men låg kvar i sängen till nio då jag o addis hoppade i badet och softa lite där.
efter en snabb frukost drog andreas till gymmet, jag lämnade tillbaka ett par av skorna jag beställt o övningskörde sedan en timme. har äntligen fått in snitsen på kopplingen o gasen vid start. inga fler kärringstopp för mig inteee.

har precis plockat fram mitt svarta nagellack o de glittriga, tänkte prova de och sen börja fixa mig i ordning för kvällen som ska spenderas med alice nathalie emma och sara med förhoppningsvis en god middag, film, godis och massa snack! ska övningsköra lite till imorgon o sen ska familjen o fira ludde som fyller 2. hoppas att adde också ska med på det. sen får jag se vad söndagskvällen har att erbjuda.. antagligen en jävla massa plugg...



Av Ellen Höög - 16 mars 2013 11:45

sitter i bilen med pappa, snart är det min tur att köra!! wie älskar det här!

Ovido - Quiz & Flashcards