ellenhoog

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Ellen Höög - 23 mars 2013 18:08

ska kolla upp lite kläder jag ska ha på mig ikväll, måste få i mig någonting att äta också..


Av Ellen Höög - 23 mars 2013 17:47

tänkte passa på att skriva ner några tips till en friskare och finare hud under tiden linda är hemma hos sig och äter. Det är inte varje dag man orkar klä på sig och springa ner till närmsta skönhetsbutik för att köpa ansiktsmasker, därför ska jag ge er billiga och bra tips på hur ni kan göra era egna ansiktsmasker hemma med produkter som de flesta nog har hemma. någon ansiktsmask borde iallafall alla kunna få till!!


- en väldigt lätt sak ni kan göra som gör stor skillnad är att skiva en rå potatis i skivor och sedan gnida de råa bitarna i ansiktet, potatisen innehåller stora mängder utav protein, B-,vitamin, C-,vitamin och saften i en potatis är  antiinflammatorisk och på så sätt stramar den upp din hud, tar bort orenheter och ger tillbaka ditt naturliga lyster.


- har du inte potatis, kan du ta gurka. gurkor rensar effektivt både porerna och huden på orenheter. skiva upp många skivor gurka och lägg dom sedan i ansiktet, överallt. 


- om du har en väldigt torr hud så kan du mosa en banan och mixa den med ca 1-2msk honung, tillsätt havregryn och fukta sedan huden med ljummet vatten och applicera sedan geggan i ansiktet. låt masken torka något i ansiktet och skölj sedan av den. 


- har du problem med acne så föredrar jag den här masken före den innan. den här masken motverkar mot orenheter och tar bort acne. citronsaften är sedan länge känd för att motverka finnar då den torkar ut huden. men tillsätt mjölk och mjöl med citronsaften så får du exakt samma effekt bara det att din hud mår bättre och du blir inte lika rödflammig som du blir med bara citronsaften.


- har du bråttom men massa porer föreslår jag detta! blanda olivolja med socker. skrubba sedan detta i ansiktet. det blir som din egna "daily scrub". föredrar inte denna om du har fettig hy då oljan är väldigt fettig i sig.

fler hinner jag inte med just nu.
vad som är viktigt att tänka på är att alla dessa kurer ska appliceras på ett tvättat ansikte och verka i ca 10-20 minuter. glöm INTE att tvätta ansiktet med kallt vatten efter att ni genomfört kurerna.
kallt vatten stänger porerna och ser till att ni inte får nytt smuts i huden!!


Av Ellen Höög - 23 mars 2013 13:06

vet ni att ni kan använda frukter och grönsaker som ansiktsmask?
att banan är bra att ha på torr hud, advokado återfuktar, jordgubbar och gurka tar bort orenheter och porer?
jag har massor med tips på bra ansiktsmasker som är hur lätta som helst att göra hemma och som fungerar precis likabra som köpta! tänkte ge er lite tips på detta senare!


Av Ellen Höög - 23 mars 2013 12:39

vet ni att för precis ett år sen var det 19 grader ute? vet ni hur många grader det är dag? -5grader..
alltså nästan 20 grader för precis ett år sen, man kunde gå ute i bara tjocktröjor och sola. jag solade redan vid det här laget förra året, solade på altanen varenda solig dag från mitten av mars till sommarlovet. och nu går vi ute med tjocka jackor, mössor, vantar, halsdukar och ja gud vet vad..

skulle göra allt för att ha 19 grader här utanför just nu. få chansen att solbleka mitt hår blondt och bli brun.
tur att jag tar lite extra långt sommarlov det här året. från 5:e juni till 1:a september. dvs nästan tre månader.
åh, vad jag är desperat efter sommar nu, ge mig...

Av Ellen Höög - 23 mars 2013 12:23

blev ingen uppdatering igår.
började tio, slutade halv elva och drog o käkade och sen drog jag och gymmade med emma. fan va längesen det var! haha har träningsvärk idag i både rumpa, mage och ben! jätteskönt!
igårkväll kom sofie till nynäs så vi drog till ph, käka lite där, till ica och handla godis och sen drog vi hem och "kollade" på fyra filmer. jag tror faktiskt inte vi kollade sammanlagt ens 20 min på någon av filmerna eftersom vi snackade så mycket. klockan 04:00 så bäddade vi ner oss eftersom jag skulle jobba idag.


nu sitter jag i soffan medan moa bygger med klossar och ludde ligger med 39 graders feber och sover.. :(
fått lite grejer idag också som jag ska prova och sedan snacka med er om, kicks egna märke! 
i eftermiddag ska jag träffa linda o ikväll drar vi på födelsedagsfest hos sebastian! kommer bli jättetrevligt!
skriver snart.


Ovido - Quiz & Flashcards