ellenhoog

Alla inlägg under april 2013

Av Ellen Höög - 12 april 2013 11:21

kvällen kunde inte slutat värre än den gjorde. 
och dagen kunde nog inte börjat mycket värre heller.. pappa ringde och väckte mig klockan nio?!
och självklart kunde jag inte somna om.
orkar inte vara två timmar i skolan idag så jag går dit om sisådär 30 minuter, hämtar mina grejer och pluggar vidare hemma. sitter just nu och kollar på klipp från hem till midgård! haha älskar programmet!
har ni inte sett det så rekomenderar jag det!!


TA ER TIDEN ATT KOLLA PÅ DET HÄR: 

Av Ellen Höög - 11 april 2013 23:01

nybadad och fräsch ska jag lägga mig i min nybäddade säng! bästa känslan som finns!
ska sätta på en film och ligga o glo på den tills jag somnar!
hoppas jag verkligen sover ut imorgon! jag har en förmåga att vakna alldeles för tidigt dagar då jag har sovmorgon, vilket jag hatar. ska göra mitt bästa för att ligga kvar i sängen till minst 10!
godnatt på er!


Av Ellen Höög - 11 april 2013 21:48

nu har vi tjejer fixat ett träningsschema för nästa vecka, det ser ut såhär!


måndag: step 17:30-18:30
tisdag: gym 18:00-19:00, medelpass 19:00-20:00
onsdag: station/medel 19:00-20:20
torsdag: indoor walking 18:30-19:30, step 19:30-20:30
fredag: medelpass 17:00-18:00
lördag: gym
söndag: intervall flex 17:00-18:00





Av Ellen Höög - 11 april 2013 21:26

blev nyss hemkörd av alice som övningskörde hem från gymmet idag! efter step-passet hade jag varken lust eller ork att gå i det kolsvarta mörkret hem. men gud vad roligt det var och jävlar vad det tar i benen!
nästa vecka blir det två step-pass! ser verkligen fram emot det! 
och eftersom vi varken har prov eller inlämningar nästa vecka så ska jag försöka kötta som fan! praktiskt taget bo på gymmet. har dock dåligt samvete nu. pappa köpte en GB sandwich glass.. och jag har inte ätit glass på hur länge som helst... shame on me. man mår som man förtjänar. 

aja, imorgon har jag en låååång sovmorgon att se fram emot + en promenad till skolan.
sen väntar engelska, samhällskunskap och matteprov. men eftersom jag inte kan matteprovet så slutar jag redan
13:45 så jag klagar inte! kanske hinner med ett gympass efter det tills linda slutar!
resten av fredagen kommer tillbringas med henne!


Av Ellen Höög - 11 april 2013 18:43

har precis tagit på mig träningskläderna.
självklart blir det en promenad till och från gymmet!
jag har kört step-passet ett antal gånger innan de blev ny passledare och jag har verkligen gillat det så jag hoppas jag inte blir besviken idag! om det är som jag minns det så rekomenderar jag det starkt!
det är svårt att tro att det tar så mycket i rumpan och i låren som det faktiskt gör eftersom det är så kul under tiden man håller på, men tro mig! träningsvärken ni får dagen efter är inte alls lika rolig att ha och göra med! 
stick iväg på ett step-pass nu!!

Av Ellen Höög - 11 april 2013 17:56

1. Hawaii


2. Maldiverna


3. Mexico

Av Ellen Höög - 11 april 2013 16:50

det är svårt att säga i vilken tur och ordning detta kommer att ske men här är några mål jag har i livet.

Om 60 år ska jag kunna sitta och berätta att när jag var ung så:

- bodde jag utomlands i minst 1 år. Gärna i New York, Miami, London, USA eller Los Angeles.
- jobbade jag med mitt drömjobb, med bra lön som jag stormtrivdes med och var bäst på.
- upplevde jag min stora kärlek som jag fortfarande är tillsammans med.
- bodde jag i mitt drömhus nära stranden med stor fin tomt och massa utrymme.
- åkte jag till Las Vegas och festade galet med ett gäng kompisar.
- besökte jag minst 10 länder!
- hade jag ett strandbröllop då jag bar min mammas bröllopsklänning som gått i arv.
- levde jag utan krav och regler, tog dagen som den kom och fick ångra det dagen därpå.
- fick jag två underbara barn, först en kille, några år senare en tjej.
- vann jag över min största rädsla, alltså bada med hajar.
- hoppade jag fallskärm, simmade jag med delfiner, flög jag luftballong, blev jag spådd.
- sov jag under bar himmel, såg jag min favoritartist live, snorklade jag i ett stort hav.
- besökte jag Australien och såg massa vilda rovdjur och spännande varelser.
- hade jag ett röjarparty när mina föräldrar var omedvetna och inte hemma.
- hoppade jag bungee jump, drog jag en springnota på en restaurang, var jag med i en flash mob.
- besökte jag japan endast för att åka världens läskigaste berg- o dalbana, Takabisha.

Ovido - Quiz & Flashcards