ellenhoog

Alla inlägg under mars 2013

Av Ellen Höög - 5 mars 2013 17:30

har världens finaste vänner, familj och pojkvän som stöttat mig genom hela den här skiten, nu får jag äntligen åka
hem och kurera mig själv i min egen säng i mitt eget rum och med min dator, tv och mitt älskade ps3.



Av Ellen Höög - 5 mars 2013 12:11

tjabba, ligger fortfarande i sjukhussängen. har ett rör i armen som leder till drop som jag får näring och vätska igenom.

kom ju till sjukhuset vid 20:00-tiden igårkväll och fick ett eget rum vid 23:30 där undersökningar skedde efter dessa undersökningar kom dem fram till att jag hade blindtarmsinflammation. dom körde mig till ett mörkt rum med massa andra sovandes i eftersom klockan var 01:00 redan. där satte dom på mig ett nattlinne med knappar där bak som resulterar till att så fort jag ställer mig upp så visar jag röven. skitkul. jag fick ta smärtstillande och sova med den jävla slangen i armen. efter en del samtal somnade jag vid 03:00 och klockan 04:00 väckte dom mig för att röntga.
en vaktmästare körde mig i sängen till källaren där han lämnade mig... heeelt ensam i en iskall källare, livrädd.

röntgen visade svullna lymfkörtlar som trycker på blindtarmen. på så vis kan dom inte ta bort blindtarmen.
om lymfkörtlarna är svullna så är det oftast för att dem försöker hålla ett virus borta från viktiga organ.
ifall då kirurgerna bedövar körtlarna och deras svullnad går ned så finns risken att viruset som jag har sprider sig i kroppen mot magen och på så sätt blir det ännu farligare.

är så jävla trött nu så ska försöka sova. det tar på kroppen att inte äta någonting på 4 dagar och ändå spy.
spydde hela vägen till södersjukhuset igår pågrund av att jag hade så jävla ont.
och spyr man av smärta, då har man så in åt helvetes jävla ont.

Av Ellen Höög - 5 mars 2013 01:29

åkte in på sös, efter flera timmars väntan ligger jag nu i en sjukhussäng heeeeeelt ensam levandes på drop o smärtstillande. inatt ellee imorgon väntar röntgen.

Av Ellen Höög - 4 mars 2013 18:08

heej, stannade hemma från skolan idag. gick dock dit i nån timme för att hälsa på linda och prata med skolsyster som sa att jag borde åka hem och lägga mig och sedan ringa sös. 
efter skolan kom linda och lekte lite med mig annars har jag bara suttit och spelat guitarr hero.
men ska klä på mig lite kläder nu och sedan tvätta bort sminket så jag är färdig för sjukhuset, igen...
hoppas att dom gör någon nytta idag... ciao


Av Ellen Höög - 3 mars 2013 19:12

åkte in på akuten inatt vid 1tiden.
kom fram vid två och gjorde massa prover och tester och de kom fram till att jag har blindtarmsinflammation.
dock är infammationen än så länge för svag för att vi ska kunna operera bort den så vi måste vänta ett tag.
och den enda tanken som går genom mitt huvud är "om det gör så djävulusiskt ont redan nu när den är svag, hur ont gör det när den är stark och behöver opereras bort". 
jag menar, i fredags kunde jag knappt gå. nog för att det har känts bättre igår och idag men smärtan är fortfarande hemsk? aja, har tagit en tablett nu och ska lägga mig och sova. kom hem från sjukhuset idag vid 12:00 då mamma, jag och hennes sambo sov kvar på sjukhuset.
jag på sängen, dan på golvet och mamma bredvid dan på golvet hållandes i min hand. 


fick inte direkt mycket sömn så är helt slut nu och har sovit i princip hela dagen sen jag kom hem.
tur att jag har en pojkvän som har så jävla lätt för sig att somna, annars hade det varit ett helvete för honom att vara här nu. aja, han sitter och spelar ps3 med min lillebror nu och jag kan inte begära av honom att han ska lägga sig här bredvid mig eftersom han redan har sovit med mig sen han kom hit. 
imorgon är det skola, gud bevare mig väl, och frågan är hur fan det ska gå? 
jag äter pencelin tre gånger om dagen nu  och jag känner redan att smärtan blir värre av den, precis som med det förra pencelinet jag åt. aja, inte mycket att göra. hoppas att jag får så jävla ont så dom kör in mig igen och tar bort helvetet så jag kan börja leva igen. ciao!


   

Av Ellen Höög - 2 mars 2013 22:14

förlåt för sen uppdatering. har precis legat o kråmat i soffan o försökt kolla på melodifestivalen.
dagen har gått sjukt segt men som tur är så hade jag inte samma smärta i magen imorse och i eftermiddags som jag hade igår. igårkväll kunde jag inte ens lyfta högra benet utan att magen krampade.
nu är det dock värre. inte lika farligt som igår, men mycket värre än tidigare idag.

nu ska jag kolla på någon rulle, vet inte vilken än.. får se vad hemsidan har att erbjuda.

passar på att langa lite reklam.
visste ni att ni kan se filmer GRATIS på denna hemsida med svensk text?
www.swefilmer.com   <-- tryck.


Av Ellen Höög - 2 mars 2013 22:06

kollade på Yesman igår, haha bästa filmen!!

Av Ellen Höög - 1 mars 2013 20:06

pappa sa nyss att han inte ville att jag åkte iväg ikväll då det finns möjlighet att jag måste åka till sjukhuset inatt.
helvetes jävla cp skit. får sitta o deppa hemma med pappa sanne o lillebror istället..*
fan vilken rolig fortsättning på lovet jag känner att det här kommer att bli..
ska sätta mig vid sims nu bara för det. fuck livet.

Ovido - Quiz & Flashcards